"אין מציאות של תשובה שלמה בלי קביעות עתים לתורה"

עמית דניאל No Comments on "אין מציאות של תשובה שלמה בלי קביעות עתים לתורה"

כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – עתים לתורה – שוחח ראב"ד ירושלים, הגאון רבי ברוך שרגא עם הרב משה בן לולו על חשיבות לימוד התורה וחשיבות קביעת העתים • האזינו

הגאון הרב ברוך שרגא צילום: צילום מסך "חזון יצחק"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגאון הרב ברוך שרגא, ראש בתי הדין בירושלים ורבה של הגבעה הצרפתית שוחח עם הרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך" כחלק מיום השידורים המיוחד – עתים לתורה – המעלה על נס את חשיבות לימוד ולומדי התורה.

"נמצאים אנו ממש יומיים לפני יום הדין וידוע שאדם המרבה מצוות ומעשים טובים מוסיף על המשקל שלו להיכתב בספרי צדיקים וחסידים. התורה נקראת אור, אדם שקובע עתים לתורה יודע איך לקיים את המצוות. עצם החזרה בתשובה שאנחנו עמלים עליה בימים אלו בפרט, לא יתכן לשוב בתשובה אם לא יקבע זמן ללמוד תורה. אנחנו אומרים בכל יום בתפילה 'השיבנו אבינו לתורתך וקרבנו מלכנו לעבודתך והחזירנו בתשובה שלמה' אין מציאות של תשובה שלמה בלי קביעות עתים לתורה" אומר הרב.

"אומרים לאדם כשהוא מגיע למעלה, קבעת עתים לתורה? קביעות עתים זה צריך להיות זמן קבוע שלא משנים אותו. אדם שקובע אפילו שעה, אבל שעה קבועה בכל יום, כאילו למד חצי יום. מפרשים אחרים אומרים למה אומרים קבעת עתים תורה, אלא שזה מלשון גזול. שאדם צריך לגזול זמן מדברים אחרים כדי ללמוד תורה. במום אחד כתוב ששאלה ראשונה ששואלים את האדם 'נשאת ונתת באמונה' ושאלה שניה 'קבעת עתים לתורה' ובמקום אחר כתוב הפוך קודם 'קבעת עתים לתורה' ואחר כך 'נשאת ונתת באמונה' אלא אומרים כאן לדין כאן לשכר. שאדם בא לקבל שכר ועונש, קודם כל שואלים על לימוד התורה" אמר הרב.

"יש פשט נוסף, שנשאת ונתת באמונה הפשט הוא שהיה עובד ומאמין שהכל תלוי בקב"ה ולא בו. לא כוחי ועוצם ידי עשה את החיל הזה. ושואלים את האדם 'נשאת ונתת באמונה' הוא עונה 'בוודאי'ואז אומרים לו 'קבעת עתים לתורה?' הוא אומר 'כן' אומרים 'כמה' אומר 'שעה' אומרים 'למה לא שעתיים' אומר 'כי אני צריך לעבוד' אומרים לו 'הרי אמרת שאתה מאמין'. דוד המלך אומר לולי תורתך שעשועי אז אבדתי בעניי בלי תורה אין חיים" אמר הרב והמשיך בדבריו על חשיבות לימוד התורה.

האזינו:



0 תגובות